Naprawa stacyjek Wrocław

Każdy z nas zdaje sobie sprawę, że stacyjka samochodowa jest „kluczowym” elementem, którego sprawność pozwoli nam zacząć podróż. Nie każdy jednak wie, jak ważne jest szybkie reagowanie na najmniejsze oznaki rozpoczynającej się awarii tego elementu.

Pierwsze oznaki awarii stacyjki

Z czasem mogą pojawić się pierwsze objawy, które mogą wskazywać na potrzebę naprawy stacyjki. Należą do nich nawet drobne problemy z obróceniem klucza lub krótkotrwałe zacinanie. To właśnie jest pierwszy i najlepszy moment, aby przystąpić do naprawy. Problemy te wskazują na uszkodzenie jednego z elementów stacyjki i w bardzo dużej większości przypadków wystarczy dorobienie i wymiana tego elementu, aby przez kolejne lata problem nie powrócił.

Czy warto zwlekać z naprawą?

O ile wymiana małego elementu w przycinającej się stacyjce nie stanowi przeważnie żadnego problemu, to sprawa znacznie się komplikuje jeżeli dochodzi do całkowitego zablokowania mechanizmu. Jakby na to nie patrzeć, zacinająca się stacyjka w końcu zatnie się na zawsze.
Cały mechanizm jest tak skonstruowany, że w większości przypadków braku możliwości przekręcenia klucza na pozycję I lub II (w zależności od modelu) wchodzimy w tryb poważnej naprawy, gdzie konieczny może być demontaż stacyjki z kolumny kierowniczej lub nawet całej kolumny.

Ile kosztuje naprawa stacyjki?

Jak już wspominaliśmy wszystko zależy od momentu, w którym pacjent trafi do naszego warsztatu. Jeżeli naprawa jest przeprowadzana w krótkim czasie od wystąpienia pierwszych objawów, koszt zaczyna się od kwoty nawet kilkunastu złotych.
Jeżeli natomiast mamy już do czynienia z trwałym unieruchomieniem pojazdu, pojawia się szereg dodatkowych kosztów takich jak dojazd na miejsce awarii lub laweta/holowanie do naszego warsztatu, czas poświęcony na kompleksowy demontaż i naprawę całej stacyjki (o ile jest to jeszcze możliwe).

Sama się nie naprawi?

Większość rzeczy mechanicznych nie ma takiej własności. Klienci bardzo często podejmują próby samodzielnego rozwiązania pierwszych problemów uważając na przykład, że zacinająca się stacyjka to zwykłe problemy ze smarowaniem. Próba samodzielnego nasmarowania stacyjki nie dość, że nie rozwiązuje problemu mechanicznej awarii to dodatkowo powoduje ubicie i nagromadzenie kurzu i brudu, który zebrał się przez lata w mechanizmie i dodatkowo pogarsza problem lub doprowadza całkowitego zablokowania.

Czy czyścić stacyjkę?

Najważniejsza jest zawsze profesjonalna diagnoza. Zakładamy, że to pytanie pojawia się dopiero, kiedy ze stacyjką występują pierwsze problemy. Jeżeli problem jest mechaniczny, a tak jest większości przypadków, czyszczenie nic nie da, a może wręcz zaszkodzić. Zdecydowanie taniej jest przeprowadzić wstępną diagnostykę aby zidentyfikować i rozwiązać realny problem.

Czy są sytuacje, w których trzeba kupić nową stacyjkę?

Przeważnie wystarcza naprawa stacyjki. To element mechaniczny jak każdy inny i jest możliwa naprawa lub wymiana drobnych jego elementów. Wymiana stacyjki na nową, a przez to zwiększone koszty naprawy, konieczna jest wtedy, kiedy doszło na całkowitego zablokowania i zniszczenia mechanizmu, czy to poprzez długotrwałe używanie wyraźnie niesprawnej stacyjki lub domowe sposoby naprawy czy siłowego przekręcenia kluczyka w zaciętym mechanizmie.

Ile czasu trwa naprawa stacyjki?

Większość napraw jesteśmy w stanie przeprowadzić w ciągu jednej wizyty w naszym warsztacie. Wystarczy jeden telefon, umówienie wizyty i jest bardzo duża szansa na to, że problem zniknie na lata i nie będzie groził unieruchomieniem samochodu w najmniej odpowiednim momencie.

Jakie są najczęstsze mity jeżeli chodzi o awarię stacyjki?

Najczęstszym błędem jest myślenie, że stacyjkę trzeba eksploatować dopóki nie ulegnie całkowitemu uszkodzeniu, ponieważ nie opłaca się wymienia elementu, który jeszcze funkcjonuje – stacyjkę wymieni się jak przestanie działać. To oczywiście błąd, ponieważ nie ma wcale konieczności wymiany stacyjki, kiedy można ją szybko i tanio naprawić. Część klientów uważa, że naprawę stacyjki można przeprowadzić tylko w ASO, ponieważ zawiera elementy zabezpieczające, takie jak immobilizer. Oczywiście każde ASO jest w stanie przeprowadzić wymianę całego elementu na nowy (ASO nie zajmują się jego naprawą) natomiast autoryzowane warsztaty z zasady nie specjalizują się w naprawach poszczególnych elementów ale w ich wymianie. W przypadku naprawy stacyjki nie zachodzi również konieczność pracy z immobilizerem lub innym elektronicznym elementem zabezpieczającym. Jeżeli jednak klient ma również problem z tymi elementami, chce dorobić kolejny kluczyk, zaprogramować immobilizer lub wykonać inne czynności związane z zamkami lub kluczykami, nasz zakład również świadczy takie usługi.

Jak umówić się na naprawę stacyjki?

Poniżej znajdziesz telefon i e-mail do nas. Jeżeli już wiesz, że najbardziej opłaca się rozwiązać problem jak najszybciej nie zwlekaj i umów się na naprawę.

mapa
STARTER - Bartłomiej Goniprowski
ul. Pilczycka 49
54-150 Wrocław

Łatwy dojazd:
  • z obwodnicy A8 - zjazd STADION,
  • z obwodnicy śródmiejskiej - zjazd Popowicka/Pilczycka przy moście Milenijnym

Parking
Parking bezpośrednio przy firmie.
Możliwość zaparkowania samochodem ciężarowym lub zestawem (ul. Modra) zaraz przy firmie.

Kontakt
tel: 504 600 850
mail:


Godziny pracy:
pon-pt: 9:00 - 18:00
sob: 9:00 - 15:00
nd: nieczynne

awaryjne otwieranie aut: całodobowo